pondělí 19. prosince 2016

ukázka z otvírání betléma 2016

 Zpívá se píseň Kdepak ty ptáčku, hnízdo máš. Během písně přichází anděl a čert. Na konci písně  play back Gott – Petronilus.
archanděl Gabriel: Petronile, už zas?
Petronilus: Co zas máš, Gabrieli? Tohle je přesně můj rozsah, můžeme si to dát ještě?
sbor: Jó!
archanděl Gabriel:  Ne! A co tady vůbec děláte?
čert: Máme službu – na vrátnici!
Petronilus: Bereme to vážně! Přes nás hned tak někdo neprojde!
Čert: Jasně, kotle jsou vycíděné, ohně hoří, už se těším, jak to zas pofrčí!
Petronilus: Tak jest! Koho tam máme? Ty, co jsi zač? – ukazuje na muzikanta –
muzikant: Já? Já nic, já muzikant!
Petomilus a čert: Ukaž!
učitel: - pokyne rukou – Hudba!
Přitančí dívky, tančí v kruhu, pak se chopí muzikanta a předávají si ho při tanci.
muzikant: Stop! Nechcte toho! Pusťte mě! Nesahejte na mě! Za koho mě máte?
Všechny: Za prince!
1.: Za krásného prince!
2.: Za urozeného prince!
3. Za bohatého prince!
4.: Za mocného prince!
5.:Za statečného prince!
Petronilus: Vedle jak ta jedle! Princ tady není, pravděpodobně ještě stále běhá někde po okolí  s jednou ztracenou botou a hledá druhou do páru! Na toho bych nesázel! A vůbec, ženské, jak se to chováte před nebeskou bránou a ještě o Vánocích!  To nepoznáte muzikanta?
čert: Tak já je beru všechny, i s tím šumařem, ať to máme při jednom…

Zvuk pekla, muzikant a dívky s bědováním odcházejí do pekla.

Žádné komentáře:

Okomentovat