středa 1. ledna 2014

ukázka z divadelní hry Otesánek

OT (otesánek):  Mámo, já mám hlad, já bych jed! 


M(máma):  Mluví! On mluví!! Sotva se narodil! Máme geniální dítě! Nový Einstein!
       Pověz ještě něco mamince, Otesánku!

OT:  Mámo, já bych jed!

M:  No to je úžasné! Ta výslovnost, ten sloh! Ty budeš spisovatel, už to vidím!
       To víš, že dáme hamat broučkovi, tady máš mlíčko…Dává mu napít z krajáče.
       Páni, kluku, do tebe to padá jak do studny…

OT:  Mámo, já mám hlad, já bych jed!

M:  Dobře, dobře… Už to chystám, tady máš kašičku, hošíčku…To budeš dobře růst, když
       tolik jíš, jenom abychom tě uživili… Krmí ho kaší. Za maminku , za tatínka..
       a je to v tobě!

OT:  Mámo, já bych jed!

M:  I propánajána, ty jsi jedlík,Otesánku…a já už doma nic nemám, zaběhnu k sousedce pro
       bochník chleba, buď tady hodný, Otesánku.

Odejde, Otesánek chodí po kuchyni a hledá, co by snědl. Přitom pořád volá, že má hlad.

M:  Podívej, co ti maminka přinesla, ty jsi ale nějak vyrostl…

OT:  Dej sem chleba, matko! Sebere bochník a láduje se.

M:  Takhle se mnou nemluv, Otesánku, to není slušné a ani jsi nepoděkoval…
Otesánek se celý nafoukne, rytmus.
OT:  Jed sem, sněd sem!
         Krajáč mlíka, kaši z rendlíka,
         pecen chleba
         a tebe, mámo, taky sním!


M:  Nenene, Otesánku, to se nedělá, maminka není na papání…Ááááááá!!!! Sežere ji za scénou.

Žádné komentáře:

Okomentovat